30 mars 2017

Wink Poppy Midnight

Wink är den knepiga tjejen vars familj ingen vågar ge sig på, det lönar sig inte för de bryr sig inte. Poppy är skolans it-girl, hon har allt och får som hon vill.
Midnight är förälskad i Poppy som låter honom få henne när det passar henne, men när Midnight träffar Wink vill han inte längre ha Poppy men det tänker inte Poppy vara med på.


Wink Poppy Midnight av April Genevieve Tucholke är ett annorlunda triangeldrama, saker är inte vad de först kan verka som. Den är skriven ur de tre huvudpersonernas synvinklar - Wink, Poppy och Midnight. I början var jag som fast när jag läste, men så här i efterhand har jag svårt att säga om jag gillade historien eller inte. Får väl säga delvis, den är annorlunda och har oväntade vändningar men den tog inte den vändning jag hade hoppats på.


/ Rose-mari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar