28 december 2016

Allt som blir kvar


Jag gillar att läsa böcker som utmanar mitt sätt att tänka och som ger mig något. Det är även jäkligt jobbigt att läsa såna böcker eftersom de gör just det, utmanar och kan i vissa fall leda till att jag måste omvärdera något (wow i såna fall). Jag hade svårt för boken, tyckte den var för mörk och jobbig men fortsatte läsa för att se hur den slutade. Så här i efterhand så förstår jag att det var för att den utmanade mig i mitt tänk. Sandra Beijer har med Allt som blir kvar skrivit en jobbig bok som är rätt deppig men som är väldigt bra.

Den handlar om Matilda som har blivit dumpad av sin pojkvän, hon får av sin kompis Miron 30 dagar att vara hur deppig hon vill och göra vad hon vill, för efter det ska hon bli glad. De relationer som är med i boken beskrivs inte så mycket, men det som finns med är tillräckligt för att jag ska börja fundera. Sandra Beijer är verkligen grym på att bygga relationer i boken, det blir ett sånt djup. Jag blev intresserad att läsa mer av henne, så jag ska läsa Sandras debut Det handlar om dig, som det finns recension att läsa här http://geossboken.blogspot.se/2014/04/det-handlar-om-dig.html 

/Rose-mari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar