2 november 2016

Gör nånting vackert av allt som går sönder här


Gör nånting vackert av allt som går sönder här är skriven av Charlotta Westerberg, den handlar om Astrid och Milla som är ensamma och genom en kontaktannons blir vänner. Boken kändes för mig som en episod ur en tonårings liv, men för mig blev det inte så mycket mer än så. Milla som ska spendera somarlovet ensam skapar en kontaktannons som Astrid svarar på, tillsammans gör de lite olika aktiviteter och tar hand om Astrids bror.

Historien är bra, det som saknas är karaktärerna. De blev inte verkliga för mig, när jag läser vill jag kunna lära känna personerna jag läser om och det fick jag inte. Boken var mer av en beskrivning av hur påfrestande det kan vara att ta hand om sin familj. Boken var tyvärr för mig ingen hit.

/ Rose-mari




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar